Nový Mitsubishi Eclipse Cross - technológia

Mitsubishi Eclipse Cross je mimoriadne technologicky vyspelé vozidlo. Prichádza s novým preplňovaným benzínovým motorom 1.5 MIVEC s kombináciou priamého a nepriamého vstrekovania paliva a variabilným časovaním ventilov. O jeho pohon sa stará vyspelý systém 4x4 S-AWC, známy z modelov Lancer Evolution či poslednej generácie Outlander. Nové technológie sa objavujú aj vo vnútri kabíny za účelom spríjemnenia jazdy a intuitívneho ovládania, napr. ovládanie pomocou touchpadu, audiosústava SDA, podporujúca Audroid Auto™ a Apple CapPlay™, priehľadový head up displej na mieste vodiča a dialšie.

Stabilné, intuitívne a predvídateľné jazdné správanie. Nech už vyrazíte kamkoľvek, Eclipse Cross vždy zachová bezchybnú presnosť a jazdnú stabilitu vďaka dokonale odladenému podvozku, riadeniu s pohotovou odozvou a výbornou tuhosťou karosérie - ku ktorej prispieva bodové zváranie, použitie štrukturálnych lepidiel či priečna vzpera predného zavesenia po vzore športových vozidiel Lancer Evolution. Všetci pasažieri si zároveň môžu vychutnávať extrémne pohodlnú jazdu na každej ceste. Eclipse Cross je zároveň mimoriadne bezpečné vozidlo, čoho dôkazom je maximálne 5-hviezdičkové hodnotenie v bezpečnostných testoch EuroNCAP.


Preplňovaný motor 1.5 TURBO MIVEC s unikátnou kombináciou priameho na nepriameho vstrekovania paliva

Motor 1.5 TURBO MIVEC

Úplne nový motor 1.5 TURBO MIVEC disponuje veľmi plochou krivkou krútiaceho momentu v rozsahu od 1 800 do 4 500 ot / min - ktorá je zárukou hladkého chodu a okamžitej odozvy. Bezprostredne reaguje na pokyny od plynového pedálu, na čom má okrem iného podiel zberné výfukové potrubie integrované do hlavy valcov, variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov MIVEC, kompaktné turbodúchadlo s elektronickým riadením obtokového ventilu Waste gate atď., až po duté výfukové ventily vyplnené sodíkom, podobne ako je tomu v poslednom Lanceri Evolution Final Edition. Môže byť kombinovaný so 6-stupňovou manuálne radenou prevodovkou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou CVT.

Výfukový ventil vyplnený sodíkom

Výfukový ventil vyplnený sodíkom

Krivka priebehu výkonu a krútiaceho momentu

Krivka priebehu výkonu a krútiaceho momentu

Automatická 8-stupňová prevodovka

Automatická 8-stupňová prevodovka

Vyspelý pohon všetkých kolies 4x4 S-AWC

Vyspelý pohon všetkých kolies 4x4 S-AWC

Systém S-AWC (Super-All Wheel Control) v modeli Eclipse Cross s pohonom 4WD využíva aktívnu kontrolu stáčania okolo zvislej osi vozidla (AYC), aktivovanú pribrzdením jednotlivých kolies. Vďaka tomu S-AWC dokáže presne vyhodnocovať pokyny od vodiča a správanie vozidla pomocou informácií zo senzorov sústavy riadenia, rýchlosti stáčania vozidla okolo zvislej osi, hnacieho momentu, brzdnej sily a rýchlosti otáčania kolies. Na základe spätnej väzby od senzorov rýchlosti stáčania potom S-AWC prenáša krútiaci moment na jednotlivé kolesá tak, aby vozidlo čo najpresnejšie nasledovalo zámery vodiča pri otáčaní volantom. Pre čo najvyššiu presnosť ovládania v zákrutách, maximálnu stabilitu v priamom smere a manévrovateľnosť na klzkých cestách pomáha možnosť prepínania medzi jazdnými režimami AUTO, SNOW (sneh) alebo GRAVEL (štrk).

Tlačidlo S-AWC na stredovej konzole

Tlačidlo S-AWC na stredovej konzole

Ukazovateľ S-AWC na palubnom displeji

Ukazovateľ S-AWC na palubnom displeji

Dokonalá kontrola na snehu

Dokonalá kontrola na snehu

Vynikajúca bezpečnosť 5 hviezdičiek

Vynikajúca bezpečnosť 5 hviezdičiek

Model Eclipse Cross sa môže pochváliť skvelým výsledkom v bezpečnostných testoch v kategórii kompaktné terénne vozidlá'. Systém zmierňovania následkov čelnej kolízie (FCM) nového SUV preukázal dobré výsledky tým, že vo všetkých testovacích scenároch pri všetkých rýchlostiach dokázal nehodám buď úplne zabrániť, alebo aspoň zmierniť ich následky. Eclipse Cross tak v rôznych testoch EuroNCAP získal vysoký počet bodov, čo mu dopomohlo k celkovému zisku 5 hviezdičiek v rámci bezpečnostných testov. Okrem už spomenutého systému zmierňovania následkov čelnej kolízie (FCM) sa nový Eclipse Cross pýši veľmi tuhým skeletom karosérie (RISE), 7 airbagmi v základnej výbave a radom senzorov, ktoré sledujú okolie vozidla aj jeho jazdné správanie a v prípade potreby upozornia vodiča alebo priamo zasiahnu do riadenia.

Sledovanie okolia vozidla v uhle 360 stupňov

Sledovanie okolia vozidla v uhle 360 stupňov

Karoséria RISE z vysokopevnostnej ocele

Karoséria RISE z vysokopevnostnej ocele

Systém sledovania mŕtveho uhla BSW

Systém sledovania mŕtveho uhla BSW

Nové komunikačné technológie

Nové komunikačné technológie

Nové ovládacie rozhranie umožňuje intuitívnejšie ovládanie audiosystému než pomocou tradičných otočných prvkov; touchpad je technickou novinkou. Hlasitosť audiosystému možno napríklad ľahko upraviť potiahnutím dvoch prstov nahor alebo nadol po ploche dotykového ovládača. O niečo vyššie v hornej časti prístrojovej dosky modelu Eclipse Cross sa nachádza systém, Smartphone Link Display Audio (SDA). Systém ovládaný prostredníctvom tenkej 7 "dotykovej obrazovky umožňuje vodičovi bezpečne sledovať online informácie a dáta s minimálnym odklonením zraku od vozovky. Systém SDA podporuje technológiu Apple CarPlay™, ktorá prináša chytrejší a bezpečnejší spôsob používania prístrojov iPhone na palube vozidla. SDA rovnako podporuje technológiu Android Auto™. Vďaka umiestneniu touchpadu na stredovom paneli vodič ľahko ovláda celý systém bez nutnosti meniť polohu za volantom. Posledným z trojice nových vyspelých technológií, po prvý krát predstavených v modeli Eclipse Cross, je priehľadový head up displej (HUD).

Audiosystém Smartphone Link Display Audio

Audiosystém Smartphone Link Display Audio

Projekčný displej HUD (Head-Up Display)

Projekčný displej HUD (Head-Up Display)

Ovládanie hlasitosti pomocou Touchpadu

Ovládanie hlasitosti pomocou Touchpadu